Przetargi - archiwum

Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty- Przewóz dzieci do szkół podstawowych, gimnazjum z Gminy Janikowo w roku szkolnym 2015/2016

 

MGZO.271.6.2015                                                                    Janikowo, 17 sierpnia 2015 r.

 

 

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

 

dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Numer sprawy MGZO.271.2.2015. Nazwa zadania: Przewóz dzieci do szkół podstawowych, gimnazjum z Gminy Janikowo w roku szkolnym 2015/2016 (zad. I, II, III).

 

Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu wybrano do realizacji zamówienia najkorzystniejszą ofertę złożoną przez Wykonawcę: 

 

Zadanie I

 

Przedsiębiorstwo Transportowo-Usługowo-Handlowe RADZIKOWSKI

            ul. Klonowa 8b/7

            88-160 Janikowo

 

Uzasadnienie wyboru: najkorzystniejsza oferta

 

Wybrany wykonawca obowiązany jest skontaktować się z Zamawiającym w sprawie podpisania umowy w terminie, określonym zgodnie z art. 94 ust. 1 pkt 2, po którego upływie umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta.

 

Podstawą prawną dokonanego wyboru jest art. 91 ust. 1 Pzp oraz Kodeks cywilny

 

W prowadzonym postępowaniu złożono następujące oferty:

-------------------------------------------------------------------------

  1. Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej

            w Bydgoszczy Sp. z o.o.

            ul. Jagiellońska 58

            skr. poczt. 21

            85-097 Bydgoszcz

 

Przyznana punktacja: ------------------------

 

  1. Przedsiębiorstwo Transportowo-Usługowo-Handlowe RADZIKOWSKI

            ul. Klonowa 8b/7

            88-160 Janikowo

 

Przyznana punktacja: Cena: 97,00 pkt, Czas podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku awarii autobusu: 3,00 pkt

Łączna punktacja:  100,00 pkt

 

Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający informuje o odrzuceniu z udziału w postępowaniu oferty:

 

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej

w Bydgoszczy Sp. z o.o.

ul. Jagiellońska 58

skr. poczt. 21

85-097 Bydgoszcz

 

Uzasadnienie faktyczne:

Treść oferty nie odpowiada specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zgodnie z F.1) siwz, oferta winna być podpisana przez ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. W rozdziale X pkt 3 i 4 siwz - Opis przygotowania oferty, zapisano: 3) Oferta oraz wymagane formularze, zestawienia i wykazy składane wraz z ofertą wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym oraz przepisami prawa, 4)Oferta podpisana przez upoważnionego przedstawiciela wykonawcy wymaga załączenia właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego.

Oferta została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

 

Uzasadnienie prawne:

Art. 89 ust. 1 pkt 2 oraz art. 89 ust. 1 pkt 5 i art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych

 

Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający informuje o wykluczeniu z udziału w postępowaniu wykonawcy:

 

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej

w Bydgoszczy Sp. z o.o.

ul. Jagiellońska 58

skr. poczt. 21

85-097 Bydgoszcz

 

Uzasadnienie faktyczne:

Wykonawca zobowiązany był złożyć dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postepowaniu zgodnie z SIWZ Rozdziałem VI. Pismem z dnia 10 sierpnia 2015 r. zamawiający wezwał wykonawcę do uzupełnienia dokumentów, o których mowa w SIWZ, tj. zaparafowanego załącznika nr 3 do wzoru umowy, referencji, zawierających wartość usługi oraz daty wykonania (rok szkolny). Zamawiający wymagał, by załączone przez wykonawcę referencje zawierały przedmiot usługi (dowóz dzieci do szkół), wartość usługi, datę wykonania (rok szkolny), odbiorcę usługi oraz potwierdzenie, że usługi zostały wykonane należycie.

Ponadto Zamawiający prosił o wyjaśnienie zapisów zawartych w załączniku nr 6 –Wykaz wykonanych usług. Zgodnie ze specyfikacją wykonawca zobowiązany był złożyć wykaz zawierający co najmniej jedną usługę polegającą na dowożeniu dzieci do szkół przez minimum  jeden rok szkolny o wartości 200.000,00 zł brutto. Tymczasem wykonawca w przedmiotowym wykazie zawarł: 1) dowóz dzieci do szkół (UM Kcynia), wartość: 1.258.109,00, data wykonania: I-2013 do V-2015, 2) dowóz dzieci do szkół (UG w Damasławku), wartość: 431.957,00, data wykonania: IX-2013 do VI-2015. Z powyższego, ani też z załączonych do oferty referencji nie wynikało, jaka wartość dowozu była w danym roku szkolnym.

Jednocześnie Zamawiający prosił o złożenie wyjaśnień dotyczących złożonego przez wykonawcę formularza ofertowego. W złożonym formularzu ofertowym, wykonawca podał cenę oferty w zadaniu I, natomiast kryterium pozacenowe (czas podstawienia pojazdu zastępczego) wpisał w zadaniu III. Mając na uwadze powyższe Zamawiający prosił o wyjaśnienie przedmiotowego zapisu przez wykonawcę. Termin na uzupełnienie ww. dokumentów i złożenie stosownych wyjaśnień zamawiający wyznaczył do 17 sierpnia 2015 r. do godz. 7.30.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Bydgoszczy Sp. z o.o. pismem nr PKS-BBS-III/190/2015 z dnia 13 sierpnia 2015 r. (pismo dostarczono do Miejsko-Gminnego Zespołu Oświaty w Janikowie 14 sierpnia 2015 r. ) przedłożyło wyjaśnienia i dokumenty. Zarówno wyjaśnienia wykonawcy, jak i złożone dokumenty podpisane były przez p. Andrzeja Schaba – Dyrektora Zarządzającego Prokurenta. Ponadto załącznik nr 6-wykaz wykonanych usług został podpisany z datą 13 sierpnia 2015 r., a załączone referencje były potwierdzone za zgodność z oryginałem przez ww. lecz bez daty. W piśmie kierowanym do wykonawcy z dnia 10 sierpnia br. zapisano, że złożone oświadczenia i dokumenty winny potwierdzać spełnienie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. Termin składania ofert był do 10 sierpnia 2015 r. do godz. 9.00.

Zgodnie z załączoną do formularza ofertowego z dnia 06.08.2015 r. kserokopią KRS-stan na 05.08.2015 r., organem uprawnionym do reprezentowania podmiotu jest Zarząd. Z KRS-u wynika, że zarząd jest jednoosobowy. Sposób reprezentacji podmiotu – w przypadku zarządu jednoosobowego – prezes lub dwaj prokurenci łącznie. Zgodnie z powyższym rzeczone dokumenty winny być podpisane przez Prokurentów: Ewę Barbarę Ruszczak - Głównego Księgowego i Andrzeja Schaba – Dyrektora Zarządzającego.

Mając na uwadze powyższe, dostarczone wyjaśnienia oraz uzupełnione dokumenty zostały podpisane i potwierdzone przez osobę, która zgodnie z załączonym do oferty odpisem z KRS nie jest osobą upoważnioną do reprezentowania podmiotu.

 

Uzasadnienie prawne:

Art. 24 ust. 2 pkt 4 i art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych

 

Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający informuje, że podpisanie umowy z wyłonionym wykonawcą możliwe będzie w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, albo 10 dni – jeżeli zostało przesłane w inny sposób.

 

Środki ochrony prawnej

Od niniejszej decyzji Zamawiającego, Wykonawcy przysługują środki ochrony prawnej (odwołanie, skarga do sądu) wobec czynności:

1)      wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenia zamówienia;

2)      odrzucenia oferty wykonawcy

W pozostałych przypadkach odwołanie nie przysługuje.

Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować Zamawiającego o:

1)      niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez zamawiającego w niniejszym postępowaniu, lub

2)      zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje w niniejszym postępowaniu odwołanie.

Termin wniesienia odwołania: 5 dni od dnia przesłania niniejszego zawiadomienia faksem lub droga elektroniczną, lub 10 dni od dnia przesłania niniejszego zawiadomienia, jeżeli zostało ono przesłane pisemnie.

Informacje dotyczące środków ochrony prawnej znajdują się w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz w Dziale VI Prawa zamówień publicznych „Środki ochrony prawnej” art. od 179 do 198 lit.g (t.j.Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.).

 

 

Zadanie II

 

Przedsiębiorstwo Transportowo-Usługowo-Handlowe

RADZIKOWSKI

ul. Klonowa 8b/7

88-160 Janikowo

 

Uzasadnienie wyboru: najkorzystniejsza oferta

 

Wybrany wykonawca obowiązany jest skontaktować się z Zamawiającym w sprawie podpisania umowy w terminie, określonym zgodnie z art. 94 ust. 1 pkt 2, po którego upływie umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta.

 

Podstawą prawną dokonanego wyboru jest art. 91 ust. 1 Pzp oraz Kodeks cywilny

 

W prowadzonym postępowaniu złożono następujące oferty

-------------------------------------------------------------------------

  1. EUROMATPOL Mateusz Czkalski

ul. Topolowa 12

62-541 Budzisław Kościelny

Przyznana punktacja: ----------

 

  1. Przedsiębiorstwo Transportowo-Usługowo-Handlowe

            RADZIKOWSKI

            ul. Klonowa 8b/7

88-160 Janikowo

 

Przyznana punktacja: Cena:  97,00 pkt, Czas podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku awarii autobusu: 3,00 pkt

Łączna punktacja:  100,00 pkt

 

Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający informuje o odrzuceniu z udziału w postępowaniu oferty:

 

EUROMATPOL Mateusz Czkalski

ul. Topolowa 12

62-541 Budzisław Kościelny

 

Uzasadnienie faktyczne:

Oferta została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

 

Uzasadnienie prawne:

Art. 89 ust. 1 pkt 5 i art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych

 

Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający informuje o wykluczeniu z udziału w postępowaniu wykonawcy:

 

EUROMATPOL Mateusz Czkalski

ul. Topolowa 12

62-541 Budzisław Kościelny

 

Uzasadnienie faktyczne:

Wykonawca zobowiązany był złożyć dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postepowaniu zgodnie z SIWZ Rozdziałem VI. Pismem z dnia 10 sierpnia 2015 r. zamawiający wezwał wykonawcę do uzupełnienia dokumentów, o których mowa w SIWZ, tj. zaparafowanego załącznika nr 4 do wzoru umowy, dokumentu potwierdzającego, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (załączone przez wykonawcę referencje winny zawierać przedmiot usługi: dowóz dziecka/dzieci niepełnosprawnych do szkół, wartość usługi, datę wykonania-rok szkolny, odbiorcę usługi oraz potwierdzenie, że usługi zostały wykonane należycie) oraz kopii dowodu rejestracyjnego oraz badań technicznych aktualnych na dzień składania ofert, potwierdzonych „za zgodność z oryginałem”. Termin na uzupełnienie ww. dokumentów zamawiający wyznaczył do 17 sierpnia 2015 r. do godz. 7.30.

Wykonawca w dniu 17 sierpnia 2015 r. o godz. 7.24 dostarczył do Miejsko-Gminnego Zespołu Oświaty w Janikowie następujące dokumenty: dokument potwierdzający, że usługi zostały wykonane należycie, kopię dowodu rejestracyjnego oraz badań technicznych aktualnych na dzień składania ofert, potwierdzone „za zgodność z oryginałem”, kopię polisy-ubezpieczenie pojazdu OPEL VIVARO. Wykonawca nie dostarczył zaparafowanego załącznika nr 4 do wzoru umowy.

Z dostarczonego przez wykonawcę kopii dowodu rejestracyjnego wynika, że OPEL VIVARO 1.9 stanowi współwłasność. Tymczasem w załączonym do oferty wykazie pojazdów autobusowych – załącznik nr 7, wykonawca wpisał, że ww. pojazd stanowi jego własność. Wykonawca nie dołączył do oferty pisemnego zobowiązania współwłaściciela do oddania do jego dyspozycji ww. pojazdu na okres korzystania z niego przy wykonywaniu zamówienia. 

Ponadto istnieją rozbieżności pomiędzy wykazem wykonanych usług (załącznik nr 6) a złożonymi referencjami. Rozbieżności dotyczą wartości usługi, tj. w wykazie wykonanych usług wykonawca podał wartość 55.112,40 zł, natomiast z referencji wynika, ze wartość zamówienia wynosiła 53.946,00 zł brutto.

 

Uzasadnienie prawne:

Art. 24 ust. 2 pkt 4 i art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych

 

Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający informuje, że podpisanie umowy z wyłonionym wykonawcą możliwe będzie w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, albo 10 dni – jeżeli zostało przesłane w inny sposób.

 

Środki ochrony prawnej

Od niniejszej decyzji Zamawiającego, Wykonawcy przysługują środki ochrony prawnej (odwołanie, skarga do sądu) wobec czynności:

3)      wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenia zamówienia;

4)      odrzucenia oferty wykonawcy

W pozostałych przypadkach odwołanie nie przysługuje.

Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować Zamawiającego o:

3)      niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez zamawiającego w niniejszym postępowaniu, lub

4)      zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje w niniejszym postępowaniu odwołanie.

Termin wniesienia odwołania: 5 dni od dnia przesłania niniejszego zawiadomienia faksem lub droga elektroniczną, lub 10 dni od dnia przesłania niniejszego zawiadomienia, jeżeli zostało ono przesłane pisemnie.

Informacje dotyczące środków ochrony prawnej znajdują się w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz w Dziale VI Prawa zamówień publicznych „Środki ochrony prawnej” art. od 179 do 198 lit.g (t.j.Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.).

 

Zadanie III

 

Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 1 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu wybrano do realizacji zamówienia najkorzystniejszą ofertę złożoną przez Wykonawcę: 

 

Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy S.A.

Oddział w Inowrocławiu

ul. Wieniecka 39

87-800 Włocławek

 

Uzasadnienie wyboru: najkorzystniejsza oferta

 

Wybrany wykonawca obowiązany jest skontaktować się z Zamawiającym w sprawie podpisania umowy.

 

Podstawą prawną dokonanego wyboru jest art. 91 ust. 1 Pzp oraz Kodeks cywilny

 

W prowadzonym postępowaniu złożono następującą ofertę:

 

-------------------------------------------------------------------------

Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy S.A.

Oddział w Inowrocławiu

ul. Wieniecka 39

87-800 Włocławek

 

Przyznana punktacja: Cena: 97,00 pkt, Czas podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku awarii autobusu: 2,00 pkt

Łączna punktacja:  99,00 pkt

 

 

1.Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 2 Prawa zamówień publicznych zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie zostały odrzucone żadne oferty.

2.Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 3 Prawa zamówień publicznych zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie zostali wykluczeni żadni wykonawcy.

3.Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 4 Prawa zamówień publicznych zamawiający informuje, że podpisanie umowy z wyłonionym wykonawcą możliwe będzie po dopełnieniu wszelkich formalności po upływie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania niniejszego zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.

4.Działając na podstawie art. 94 ust. 2 pkt 1a zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego przed terminem, o którym mowa w pkt. 3

 

Środki ochrony prawnej

Od niniejszej decyzji Zamawiającego, Wykonawcy przysługują środki ochrony prawnej (odwołanie, skarga do sądu) wobec czynności:

5)      wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenia zamówienia;

6)      odrzucenia oferty wykonawcy

W pozostałych przypadkach odwołanie nie przysługuje.

Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować Zamawiającego o:

5)      niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez zamawiającego w niniejszym postępowaniu, lub

6)      zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje w niniejszym postępowaniu odwołanie.

Termin wniesienia odwołania: 5 dni od dnia przesłania niniejszego zawiadomienia faksem lub droga elektroniczną, lub 10 dni od dnia przesłania niniejszego zawiadomienia, jeżeli zostało ono przesłane pisemnie.

Informacje dotyczące środków ochrony prawnej znajdują się w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz w Dziale VI Prawa zamówień publicznych „Środki ochrony prawnej” art. od 179 do 198 lit.g (t.j.Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.)

 

 

 

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 17.08.2015
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Agnieszka Majkowska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 18 sierpnia 2015 11:02
Dokument wprowadzony do BIP przez: Agnieszka Majkowska
Ilość wyświetleń: 1268
18 sierpnia 2015 11:04 (Agnieszka Majkowska) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
18 sierpnia 2015 11:02 (Agnieszka Majkowska) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)